Van gemakkelijker naar moeilijker, van lussen naar kettingen en reeksen.
De do's en don'ts van gewoontevorming.
Hoe zet je parcoursen om in landkaarten waar je paard onderweg iets van opsteekt?
Van gemakkelijker naar moeilijker, van lussen naar kettingen en reeksen.
De do's en don'ts van gewoontevorming.
Hoe zet je parcoursen om in landkaarten waar je paard onderweg iets van opsteekt?
Waarom het begin van onze clickertraining er uit ziet zoals het er uit ziet.
Feedbacklussen in games en hun invloed op criteria, fouten maken, het beginnen opbouwen van moeilijkere oefeningen in skilltrees.
Praktijkvoorbeelden van deze concepten vind je in de cursus "Criteria in de praktijk" (must voor elke trainer!).
Opvolgcursussen: Scaffolding, Endgame.
Theoretische onderbouw van het Game Design-denken: het opbouwen van training aan de hand van game development-technieken, in combinatie met wat we weten over leren en motivatie.
Best op te volgen met de cursussen Onboarding, Scaffolding en Endgame.
Wat is fun, en kan mijn paard het opeten? Hoe kan mijn paard écht blij worden van training?
Hoe werken die emoties dan eigenlijk?
Hoe beïnvloeden die emoties mijn dagelijkse training, zoals bij opwinding, voerfrustratie, uitschachten, optimisme, pessimisme?
Wie is mijn paard? Hoe zou hij leven als hij zou kunnen kiezen?
Een opgenomen webinar van 3u van Marc Pierard, een ethologiequiz, en aansluitend je eigen mini-etholgieonderzoekje bij je thuis, door Ananja Jorritsma.
Cognitief en sociaal leren:
Wat is intelligentie? Hoe slim is mijn paard eigenlijk? En hoe zit dat nu met dat imiteren bijvoorbeeld?
Hoe beïnvloedt het leven in groep de intelligentie van mijn paard?
Hoe went je paard aan dingen, ook zonder dat je tussenkomt?
Of die andere kant: waarom geraakt je paard steeds meer gestresst, ook al "doe" je niks?
Habituatie is de oudste leervorm, en ligt als basis onder al die andere vormen van leren.
40 min - door Inge Teblick
Hoe herken ik of mijn paard gestrest geraakt? Waar zit het 'probleem'?
Tip 1: vergeet niet om te gaan kijken naar de modules rond de "constructional approach" en "game thinking" om te blijven focussen op verbeteren wat er wél goed gaat.
Tip 2: zelf ook wat moeite om vol te houden? Ga kijken naar Zelfmotivatie I en II.
Als je dacht dat klassiek conditioneren dat van die hond en die bel was: dat was maar het begin.
Klassiek conditioneren is veel méér dan dat: ongeveer de helft van wat we doen werd klassiek geconditioneerd, en gelukkig maar, want anders zouden we nooit kunnen leren dat je hoort te stoppen voor een rood licht of hoe je moeder heet. Klassiek conditioneren gaat over alle triggers tot gedrag zoals cues, en heeft dus een enorme impact op al wat je doet met je paard - en wat hij van jou vindt.
Inclusief een introductie tot feedbacklussen, want dat is hoe klassiek en operant conditioneren, maar ook al die andere leervormen, aan elkaar hangen.
Leertheorie: operant conditioneren + het verschil tussen R-, R+, P- en P+ leren zien in de praktijk, ongeacht de oefening of methode.