Theoretische onderbouw van het Game Design-denken: het opbouwen van training aan de hand van game development-technieken, in combinatie met wat we weten over leren en motivatie.
Best op te volgen met de cursussen Onboarding, Scaffolding en Endgame.
| Module 1 | Spelen versus games | |
|---|---|---|
| Unit 1 | SP01. Soorten spel | |
| Unit 2 | SP02. Het verschil tussen spelen en vechten | |
| Unit 3 | SP03. Spelevolutie | |
| Unit 4 | SP04. De kenmerken van spel | |
| Unit 5 | SP05. Spelen is sociale intelligentie | |
| Unit 6 | SP06. Spelen drijft cognitie | |
| Unit 7 | SP07. Downloads | |
| Module 2 | Game Thinking | |
| Unit 1 | GT00. Vóór je aan de rest begint: research! | |
| Unit 2 | GT01. Iedereen gamet | |
| Unit 3 | GT02. Waarom spelen we graag games? | |
| Unit 4 | GT03. Wat is een spel? | |
| Unit 5 | GT04. Game thinking: constructional approach | |
| Unit 6 | GT05. Game thinking: Design thinking | |
| Unit 7 | GT06. Game thinking: Game mechanics | |
| Unit 8 | GT07. Game thinking: Ervaringsfases | |
| Unit 9 | GT08. Game thinking: Study of One | |
| Module 3 | Game Design: de ups en downs van leren | |
| Unit 1 | GD09. Flow revisited | |
| Unit 2 | GD10. Leercurves | |
| Unit 3 | GD11. Aandachtscurves | |
| Module 4 | De 3 ervaringsfases van motorleren | |
| Unit 1 | Motorleren | |
| Unit 2 | Retentie en Transfer |