BM1 Leertheorie: operant conditioneren, klassiek conditioneren, cues, lussen, trainingsplannen.
Samen ca. 6,5u.
Module 1 | Operant conditioneren |
---|---|
Unit 1 | OC 01. Wat is operant conditioneren? |
Unit 2 | OC 02. Thorndike's "Wet van het effect" |
Unit 3 | OC 03. Aversieve en attractieve gevolgen |
Unit 4 | OC 04. Skinner |
Unit 5 | OC 05. Het operante quadrant |
Unit 6 | OC 06. Positieve bekrachtiging |
Unit 7 | OC 07. Positieve bekrachtiging in je training: een paar tips alvast |
Unit 8 | OC 08. Negatieve bekrachtiging |
Unit 9 | OC 09. Negatieve bekrachtiging in je training (life happens) |
Unit 10 | OC 10. Negatieve bekrachtiging en leerfases |
Unit 11 | OC 11. Positief straffen |
Unit 12 | OC 12. Positief straffen in je training (2 keer per jaar) |
Unit 13 | OC 13. Negatief straffen |
Unit 14 | OC 14. Negatief straffen in je training (ook beter van niet) |
Unit 15 | OC 15. Extinctie |
Unit 16 | OC 16. Extinctie in je training |
Unit 17 | OC 17. Effectieve bekrachtigers |
Unit 18 | OC 18. Soorten bekrachtigers (een introductie) |
Unit 19 | OC 19. ABC-contingenties |
Unit 20 | OC 20a. Herken de contingentie |
Unit 21 | OC 20b. Herken de contingentie |
Unit 22 | OC 20c. Herken de contingentie |
Unit 23 | OC 20d. Herken de contingentie |
Unit 24 | OC 20e. Herken de contingentie |
Unit 25 | OC 20f. Herken de contingentie |
Unit 26 | OC 20g. Herken de contingentie |
Unit 27 | OC 21. Q&A |
Module 2 | Klassiek conditioneren |
Unit 1 | KC 01. Pavlov en de transfer van reflexen |
Unit 2 | KC 02. Watson en de transfer van emoties |
Unit 3 | KC 03. Trainingsvoorbeelden van geconditioneerde emoties |
Unit 4 | KC 04. Het Rescorla & Wagner-model |
Unit 5 | KC 05. Verhoudingen tussen prikkels |
Unit 6 | KC 06. Stimulusgeneralisatie en stimulusdiscriminatie |
Unit 7 | KC 07. Overshadowing, blocking en latente inhibitie |
Unit 8 | KC 08. Timing van stimuli en de invloed op leren |
Module 3 | ABC-Feedbacklussen I |
Unit 1 | ABC 01. Associatief leren |
Unit 2 | ABC 02. De verkeersrotondes in je hoofd |
Unit 3 | ABC 03. Lussen en de gevolgen voor je praktijk (een beginnetje) |